Од пандемиската слика станува јасно дека грижата за човекот е на прво место

Интервју со Елена Антоновска, сопственичка и генерална менаџерка на Центарот за личен и професионален развој „Арс Луцида“ во кое го најавува новиот бренд кој ќе им понуди на клиентите индивидуален пристап во развојот и ќе помогне за потенцирање на холистичкиот пристап, зборува за нови проекти, кампањи и активности што ќе бидат уште посеопфатни и добро структурирани, а истовремено ќе внесат уште повеќе интимност и доверба во процесите што ги работи тимот, но и за членството во Интернационалната коучинг федерација кое покажува високо ниво на компетенции, етичност и професионалност, особено што во Македонија Антоновска сè уште е единствена членка и единствен „професионален сертифициран коуч“ од неа (ICF-PCC)

 

МАРИЛИ: Со кои новини може да го претставиме брендот „Арс Луцида“ кој како концепт се практикува повеќе од 15 години? Каков е пристапот кон индивидуите, а каков кон тимовите? 

АНТОНОВСКА: „Арс Луцида“ во последните години навистина стана препознатлив бренд кога станува збор за личниот и за професионалниот развој. Но, уште повеќе сме горди со фактот дека станува препознатлив по прекрасната мешавина на најразлични методи и техники, како на личниот - така и на професионалниот развој, кои добиваат на значење и на тежина.

Холистичкиот пристап кој во „Арс Луцида“ се негува од самите зачетоци на брендот останува наш приоритет, бидејќи тоа им овозможува на клиентите да остварат длабока и трајна промена и да го разберат развојот како процес кој трае постојано, низ целиот живот.

Арс Луциданегува суштинска промена - преземање одговорност, подигнување на свеста на групите и на индивидуите. Различноста ни дава можност да се занимаваме со човекот, тимот или со компанијата од холистичка перспектива, набљудувајќи ги како еден комплексен систем. Системското размислување и согледување овозможува побрзо и полесно да ги лоцираме критичните точки и да ги насочиме кон побрз и поефективен развој и унапредување. 

Во таа смисла, секако дека ќе го задржиме овој пристап, но на други креативни начини, како што се нови проекти, кампањи и активности, кои ќе бидат уште посеопфатни и подлабоки.

Ќе презентираме нов бренд, кој ќе им понуди на клиентите индивидуален пристап во развојот, повеќе можности и насочена, односно конкретна работа со нив, без оглед дали се работи за индивидуи, тимови или за компании.

Истовремено креираме и активности со кои би сакале да внесеме уште повеќе интимност и доверба во процесите кои ги работиме, а особено ексклузивност во пристапот и едно уште повисоко ниво на професионалност.

Секако, да не заборавиме дека ќе оствариме и поголем ангажман во сферата на коучингот, во негово афирмирање, информирање на јавноста, промовирање и едукација на професионални коучеви.

 

МАРИЛИ: Со кои ситуации/проблеми најчесто се среќавате при работа со клиентите? 

АНТОНОВСКА: Соочени сме со нови околности и услови на животот, кои генерално се ограничувачки од секој аспект. Новонастаната ситуација во себе содржи и можност, но и закана.

Можностите на ситуацијата се однесуваат на развој во секоја смисла, бидејќи кај нас ова помалку се бара, за разлика од останатиот дел од светот. Како резултат на тоа, нашата работа моментално се одликува со случаите кои се производ на „закана“, стрес и страв: анксиозност, паника, параноја, разни психолошки состојби, но и физички манифестации и тешки здравствени состојби, што всушност се и состојбите со кои најчесто се соочуваме од клиентите. Тоа посочува на тоа дека опасноста од нарушување на внатрешната и на психолошката состојба е веќе сериозна, а луѓето ја прифаќаат како нивна реалност.

Искуствата од изминатиот период ни покажаа дека на прв поглед се соочуваме со физичка закана наречена Ковид-19 и тоа е сосема во ред од аспект на тоа дека мора да се има превентива и да се почитуваат мерките на Владата за справување со ситуацијата. И доколку сите преземеме одговорност и го почитуваме горенаведеното во разумна мера, веројатно други предизвици и ќе немаше. Но, нивото на одговорност се покажа дека е незавидно, но исто така и способноста на луѓето да се соочат со себеси и приземно да ги обработуваат информациите кои ги добиваат и рационално да ѝ пристапат на целата ситуација, без екстреми.

Реков на прв поглед, бидејќи од целата ситуација произлегоа многу посериозни и реални закани за сите, почнувајќи од егзистенцијални и финансиски, до психолошки и социјални. Целата ситуација премина во предизвик за:

-         деловниот живот - (бизнисот воопшто, компаниите на кои примарна дејност им се луѓето – давање услуги, едукација итн.), а со тоа и на ослабување на економијата воопшто, како и на економската моќ на населението глобално. Се случи повлекување на активната парична маса, „кеш флоу“ е скоро и сведен на нула, стравот за преживување доведе до стопирање на слободен тек на парите на пазарот.

-         социјалниот живот - доведе до напливи на негативни емоции и избивање на негативни ментални концепти, ставови и уверувања, отуѓување, недостаток на социјална интеракција и страв од неа.

-         психолошката состојба - каде преовладува страв, анксиозност, паника, ментална преоптовареност, претерана грижа, осуда, омраза и предизвикување на базичните инстинкти на преживување, но не во најдобрата смисла на зборот.

-         здравствената состојба која, освен што е конектирана со Ковид-19, е и под директно влијание на сите овие горенаведени фактори. Колку е полабилна психолошката состојба, како и виртуелната или реалната опасност од надворешниот свет - толку е поголем падот на имунитетот и поголеми се шансите за заболувања.

 

МАРИЛИ: Дали за истите ситуации/проблеми сметате дека се последица од пандемијата? 

АНТОНОВСКА: Пандемијата само овозможи плодно тло сите овие нешта да се потенцираат и да се манифестираат. Можеби корените на ваквата состојба треба да се бараат во минатото и во личната и колективна неподготвеност за непредвидливиот тек на животот. Истовремено, недостатокот на превентива ги покажува своите заби сега, во овој период, кога е повеќе од јасно дека навремената и континуирана грижа за себе, за другите, за системот е нешто на што се работи постојано и што се гради. Без тоа, секој од нас оди во екстреми, па резултатот на тоа е глобален недостаток од здравје, трансформација и од развој, што ние им го нудиме на клиентите како возможна опција.

Од моменталната пандемиска слика станува јасно дека грижата за човекот е на прво место. И животот и бизнисот се сведуваат на луѓе, или на луѓе кои работат со луѓе. Ако луѓето не се здрави, среќни, мотивирани и продуктивни, сликата за бизнисот ќе биде адекватна, и обратно.

Сето ова важи и во лична и во професионална смисла, индивидуално и компаниски гледано.

 

МАРИЛИ: Ваша препорака како полесно да се справат со предизвиците (ментални, емоционални, социјални и сл.) кои произлегуваат од кризата?

АНТОНОВСКА: Отворете се и побарајте совет, водство, разговор, помош. Можностите се толку многу во овој момент, што верувам дека за секого има решение. Освен тоа, веќе се достапни многу други, различни, природни методи кои во светот се користат со децении, а ние ги имаме во „Арс Луцида“. Комбинирањето на методи стана нормално, така што решенијата за состојбите вклучуваат сеопфатен пристап кон здравјето, трансформацијата и кон развојот.

А за да се дојде до горенаведеното, пред сè, потребно е реално да погледнеме кон нештата, да го отвориме својот ум за други, нови, креативни решенија и да посакаме да навлеземе подлабоко во проблематиката, каква и да е таа.

Оваа ситуација многу успешно ни предочува дека површното гледање, справување и решавање на работите не е решение. Или метафорички речено, инцидентното гасење пожари не е корисно за никого.

Препораката е да се започне од некаде, со похуман, систематски, континуиран и холистички начин на третирање на животот и бизнисот.

Пораката би била иста за сите, бидејќи секој поединец е дел од некој систем, а компаниите можеме да ги сметаме за систем. 

Промените се составен дел од животот, а човештвото го чекаат огромни промени. Старите системи и начини на функционирање постигнаа максимум и веќе никому не служат, па нѐ чекаат нови приспособувања, кои само се наѕираат, но не знаеме како точно ќе изгледаат. Светот оди од површно, материјално, екстерно кон суштината и тоа е процес кој не може да се спречи, иако луѓето би сакале сѐ да остане исто, непроменето.

Што значи дека наша задача е да се посветиме на флексибилноста, креативноста и на иновацијата, приспособувањето на новите начини и барањата на животот/пазарот, и посветувањето на развојот на индивидуите/вработените и на групите/тимовите. Компетенциите ќе добијат друго значење, па следењето на трендовите и внатрешниот развој, и лично - и професионално, ќе биде од клучно значење. Можеби компаниите ќе треба да се преструктурираат, а поединците да се преквалификуваат. Ваквиот тренд нè води кон позиција на отвореност и препознавање на можностите и потребите на пазарот за да можеме да бидеме конкурентни.

Да не заборавиме дека пазарот е светот. 

Со интернетот и протокот и достапноста на информации глобално, можеме да се позиционираме било каде. Тоа значи дека ќе треба да се издвоиме првенствено по квалитет, а потоа според цена.

 

МАРИЛИ: И покрај ковид-кризата, Вие успеавте да се надградите и станавте професионален сертифициран коуч на Интернационалната коучинг федерација. Кажете ни нешто повеќе за ова?

АНТОНОВСКА: Како што реков, секоја ситуација во себе крие и можност, но и закана. Генерално, јас сум ориентирана кон можностите. Така што, ја искористив можноста и поддршката која ми беше дадена во оваа смисла. Особено сум им благодарна на „Atria Group See Belgrade“ и на Предраг Јовановиќ, кои ме охрабрија на овој чекор и ми ја отворија вратата.

Мојата коучинг-кариера започна во 2011-та година, кога го завршив првиот модул од програмата „The Art & Science of Coaching“ на Erickson Coaching International од Канада. Едукацијата на тема „коучинг“ траеше долги години, со тоа што сертификацијата за професионален коуч беше логичен след на нештата.

Членството во Интернационалната коучинг федерација покажува високо ниво на компетенции, етичност и професионалност, бидејќи истото се стекнува со повторна проверка на знаењето, одреден број на коучинг-часови и други услови и правила одредени од организацијата. Со ова, организацијата стои зад своите членови, ги промовира и ги поддржува во бизнисот, а тие се достапни меѓународно на клиенти од сите страни на светот.

Секако дека е голема чест да се биде дел од една ваква меѓународна организација со кредибилитет, кој и ние како нејзини членови го добиваме и веројатно сме го заслужиле со знаење, работа и интегритет, а особено што во Македонија, јас сум сè уште единствената членка и единствениот „професионален сертифициран коуч“ од неа (ICF-PCC). 

МАРИЛИ: Вие сте и предавач на Erickson Coaching International од Канада на четвртиот модул на програмата „The Art & Science of Coaching“. Како дојде до оваа соработка?

АНТОНОВСКА: Соработката беше повторно поттикната од „Atria Group See Belgrade“ по сертифицирањето за ICF. Веќе е познато дека дел од мојата работа е држењето обуки од различни области. Тие сметаа дека сум компетентна и подготвена за еден таков чекор, им се допадна мојот стил на предавање и способноста за пренесување знаење на различни теми, а истовремено им беше потребен уште еден предавач за програмата која има Златен стандард за квалитет од областа на коучинг.

Морам да истакнам дека оваа соработка е исто така подржана од фактот дека ние долго време се познаваме со Предраг Јовановиќ, сме поминале многу време во различни контексти и ситуации, па од тој долгогодишен однос произлегува и лојалност, доверба, посветеност, што игра голема улога при ангажирањето на соработник.

Како и сè друго и тоа беше процес на дополнителна обука, подготовки, менторство, каде мислам дека повторно се почувствував како ученик. Како што велат мудрите луѓе,  секој учител е и ученик во исто време.

И сега сме тука каде што сме, на уште едно скалило погоре и каде што сакав да бидам од првиот момент кога се сретнав со коучинг, бидејќи првото прашање кога дојдов на Модул 1 за да учам за коуч беше „Како се станува тренер, и тоа добар тренер?“. 

Се чини дека во последните две години ми се исполнија неколку животни желби. Оваа е една од нив.

 

МАРИЛИ: Какви се Вашите планови за 2022 година?

АНТОНОВСКА; Плановите секогаш ни се големи. Би сакале да го потенцираме холистичкиот пристап, но на други креативни начини - нови проекти, кампањи и активности, кои ќе бидат уште посеопфатни, подлабоки и добро структурирани. Во тоа ќе ни помогне и новиот бренд, кој го споменав на почетокот и активностите со кои би сакале да внесеме уште повеќе интимност и доверба во процесите кои ги работиме, ексклузивност во пристапот и едно уште повисоко ниво на професионалност.

Одлучивме следната година да ја издадеме и второ-првата книга со Огнен Јанески.

Сигурна сум дека ќе ги прошириме видиците глобално, на некои други пазари, што впрочем веќе и се случува.

Поголем акцент ќе ставиме на коучинг и тренинг, како светски тренд.

И секако ќе се надградуваме, дообразуваме и надополнуваме.


Статијата е прочитана 622 пати.

Сподели:


КБ Прво пензиско