Opel и наградата „Златен управувач“: Сите 22 победници од Rüsselsheim
Новата Opel Mokka GSE е најновиот модел во гордата серија на Opel добитници на „Златниот управувач“. Од 72 нови модели, 21 финалист се натпреваруваа во 7 категории. По тестовите на Lausitzring, конечно беа одредени победниците во соодветните категории. Наградата, која ја доделува BILD am SONNTAG во соработка со AUTO BILD, се смета за „оскар“ во автомобилската индустрија. Oд 49 изданија, брендот Blitz ја добива наградата 22 пати.
Само од 2020 година, наградата пет пати отиде во Rüsselsheim. Оpel го прослави својот прв успех во 1978 година, две години по основањето на наградата, при што Senator А ги освои највисоките почести.
|
„Златен управувач“ година |
Moдел |
|
1978 |
Opel Senator A |
|
1979 |
Opel Kadett D |
|
1981 |
Opel Ascona C |
|
1982 |
Opel Corsa A |
|
1984 |
Opel Kadett E |
|
1987 |
Opel Senator B |
|
1990 |
Opel Calibra |
|
1994 |
Opel Omega B |
|
1995 |
Opel Vectra B |
|
1999 |
Opel Zafira A |
|
2002 |
Opel Vectra C |
|
2005 |
Opel Zafira B |
|
2009 |
Opel Astra J |
|
2010 |
Opel Meriva B |
|
2012 |
Opel Zafira Tourer |
|
2015 |
Opel Astra K |
|
2017 |
Opel Ampera-e |
|
2020 |
Opel Corsa-e |
|
2021 |
Opel Mokka-e |
|
2022 |
Opel Astra L |
|
2024 |
Opel Grandland |
|
2025 |
Opel Mokka GSE |
1978 – Opel Senator A: првиот „Златен управувач“
Во 1978 година, брендот Blitz го освои својот прв „Златен управувач“ со Opel Senator. Претставен на IAA во септември 1977 година, Senator беше наследник на легендарните модели Kapitän, Admiral и Diplomat и беше врвен модел на Opel сè до неговиот престанок на производство во 1993 година. Senator од 1978 година беше достапен со три различни мотори: 2,8-литарски со 103 kW (140 КС), 3,0-литарски мотор со 110 kW (150 КС) и врвен 3,0-литарски мотор со 132 kW (180 КС).
1979 – Opel Kadett D: наградуваното вселенско чудо
Една година подоцна, Opel се врати на врвот. Kadett D од 1979 година беше првиот автомобил од компактна класа на Opel со погон на предни тркала кој го донесе вториот „Златен управувач“ на компанијата. Благодарение на попречните мотори и недостатокот на погонско вратило, тој им овозможување на патниците доволно простор и покрај компактните димензии и тоа што беше 126 mm пократок од својот претходник. Покрај пространиот караван со волумен на багажникот до 1,425 литри, Opel понуди две различни верзии fastback. Во јануари 1983 година, следеше спортскиот Kadett GTE, со максимална брзина од 187 km/h и опремен со 1,8-литарски четирицилиндричен мотор кој развиваше 85 kW (115 КС).
1981 – Opel Ascona C: добрите работи доаѓаат во три дела
Во 1981 година, беше ред на Opel Ascona C да ја донесе наградата дома за производителот на автомобили со седиште во Rüsselsheim. Тоа беше првиот автомобил на Opel од средна класа со погон на предните тркала и беше достапен како notchback и караван. Палетата на погонски склопови за Ascona C се состоеше од бензински мотори со зафатнина од 1,3 до 1,6 литри и 1,6-литарски дизел.
1982 – Opel Corsa A: мал автомобил, огромно влијание
Само 12 месеци подоцна, во 1982 година, сосема нов модел на Opel ја освои наградата „Златен управувач“ и стана високо признат најпродаван автомобил - Corsa A. Првиот мал автомобил на Opel се одликуваше со компактни пропорции во кратка должина од само 3,62 метри. Имаше смели, раширени лакови на тркалата како рели автомобил и исклучително низок коефициент на отпор од 0,36. Најважниот момент беше Corsa GSi од 72 kW (98 КС). Гамата на дво-вратните hatch и notchback беше проширена во 1985 година со додавање на популарниот модел со пет врати.
1984 – Opel Kadett E: уште еден победник од компактна класа
Пет години по освојувањето на „Златниот управувач“ со Kadett D, неговиот директен наследник повторно ја освои наградата. Вториот Kadett со погон на предните тркала, произведуван од 1984 до 1991 година, беше апсолутен победник и ја освои наградата „Автомобил на годината“ во 1985 година. Понатаму, Kadett E е оценет како шампион во аеродинамиката. Спортскиот GSi, со Cd од 0,30, ги воодушеви експертите, а дури и обичниот hatchback седан постигна сензационална вредност од 0,32.
1987 – Opel Senator B: победник во непреченото работење
Opel Senator B, исто така, успеа да го повтори успехот на својот претходник. Врз основа на Opel Omega со погон на задните тркала, новиот водечки модел главно доаѓаше со шестцилиндрични мотори, а водечки беше 3,0-литарски мотор во гамата со 115 kW (156 КС). Можете да ставите паричка на неговиот раб во моторниот простор и паричката нема да падне кога моторот работи. Подоцна, беше воведена верзија со четири вентили на шестцилиндричниот мотор со варијабилен систем за вшмукување Dual-Ram и моќни 150 kW (204 КС).
1990 – Opel Calibra: шампионот победува
Вистинскиот шампион ја освои наградата „Златен управувач“ во 1990 година. Купе што го одзема здивот со рекорден коефициент на отпор од 0,26! Calibra беше достапен со моќни мотори кои се движеа од 85 kW (115 КС) до 150 kW (204 КС). Opel Calibra Turbo со погон на сите тркала и забрзување од нула до 100 km/h за само 6,8 секунди беше јаготката на шлагот. V6 мотор со 125 kW (170 КС) ја заокружи понудата. Во мотоспортот, Calibra V6 ја освои круната за тркачки автомобил освојувајќи го ITC во 1996 година.
1994 – Opel Omega B: големиот автомобил го освојува златото
Второто издание на Omega остави посебен впечаток кај жирито. Динамичниот дизајн, големиот простор и новите V6 мотори со алуминиумски глави на цилиндрите и до 155 kW (210 КС) ги импресионираа експертите. Новите системи на воздушни перничиња обезбедија високо ниво на безбедност за сите патници. Караван верзијата се одликуваше со бесконечен капацитет за товарење, што ја правеше идеален автомобил за семејства и занаетчии, додека лимузинската верзија беше оценета како репрезентативен бизнис седан.
1995 –1995 – Opel Vectra B: „Mirror Mirror on the door”?
Највпечатливите карактеристики на Opel Vectra беа аеродинамично обликуваните ретровизори на вратите кои формираа хармонично единство со предниот дел од автомобилот. Карактеристика на која жирито на „Златниот управувач“ едноставно не можеше да одолее. Vectra победи и поради своите нови и ефикасни бензински мотори со зафатнина од 1,6 до 2,6 литри, со моќност помеѓу 55 kW (75 КС) и 125 kW (170 КС). Дизел моторите со директно вбризгување со зафатнина од 1,7 до 2,2 литри, кои испорачуваат примерна потрошувачка, го имаа своето деби.
1999 – Opel Zafira A: уметникот за брза промена со седум седишта
Кој го измисли? Оpel! Да, компактното комерцијално возило што може да се претвори за миг во комплетен превозник со седум седишта со импресивен максимален волумен на багажникот (максимум 1.700 литри) без отстранување на ниту едно седиште е идеја Rüsselsheim. Формулата се нарекува Flex7 и ѝ помогна на Zafira да ја освои наградата „Златен управувач“ во 1999 година. Благодарение на генијалниот концепт, седиштата исчезнуваат во подот на возилото кога е потребно. Флексибилното просторно чудо импресионира и со компактни димензии и извонредна динамика на возење.
2002 – Opel Vectra C: електричниот мајстор
Tретата генерација на Vectra успешно ја одбрани маградата освоена од својот претходник, освојувајќи го златото уште еднаш. Новиот автомобил од средна класа влезе во електронската ера, ги поврза своите системи преку CAN (Controller Area Network) шина наместо преку кабелски сноп и дојде со електрохидрауличен серво управувач. Моќноста на бензинските и дизел моторите се движеше од 74 kW (100 КС) до 206 kW (280 КС) со зафатнина од 1,6 до 3,2 литри. Во 2004 година, Opel ја опреми и Vectra со IDS Plus активна суспензија со континуирана контрола на амортизацијата (CDC), што осигуруваше дека амортизерите се прилагодуваат на преовладувачката ситуација на возење.
2005 –Opel Zafira B: комплетирање на златната дванаесетка
Втората генерација Zafira продолжи да ги поставува стандардите со понатамошен развој на системот за седење Flex7 и повторно ја освои наградата „Златен управувач“. Беше класифицирана и како најбрзо комерцијално возило во гамата кога OPC верзијата со 177 kW (240 КС) заврши круг на патеката Nürburgring Nordschleife за 8:54:38 минути. 240 моќни коњски сили под камакот на моторт и извонредниот систем за управување помогнаа да се постигне ова рекордно време.
2009 – Opel Astra J: компактното дизајнерско парче
Во 2009 година, Astra J, вистинско дизајнерско парче, ги следеше стапките на вселенското чудо Kadett D и шампионот во аеродинамиката Kadett E, обезбедувајќи ја третата награда „Златен управувач“ на Opel во компактната класа. Astra ја следеше новата дизајнерска филозофија на Opel „Скулпторската уметност се среќава со германската прецизност“. Дополнително, Astra J доаѓаше со модерни системи за помош како што се Opel Eye и AFL+ предните светла кои можат да „гледаат“ при свиоци. Адаптивната технологија FlexRide помогна да се прилагоди на преовладувачката ситуација на возење, а патниците на предните седишта можеа да уживаат во возењето во седишта сертифицирани од AGR (Кампања за поздрав грб).
2010 – Opel Meriva B: толку паметно, толку компактно
Помалиот модел на Zafira го освои златото во 2012 година со Meriva B, нагласувајќи ја експертизата на Opel за комерцијални возила. Жирито беше убедено од разновидниот систем за задни седишта FlexSpace и иновативниот систем за задни врати со задни шарки. FlexDoors овозможуваат лесен пристап до детските седишта на задното седиште и обезбедуваат удобно влегување и излегување за високите патници. Гамата на мотори нудеше доволно моќност, а воедно ја намалуваше потрошувачката благодарение на намалувањето на димензиите и турбо полнењето. Моќноста се движеше од 55 kW (75 КС) до 103 kW (140 КС).
2012 – Opel Zafira Tourer: салон на тркала
Zafira беше придружувана од премиум партнер во Zafira Tourer и веднаш освои уште еден „Златен управувач“. Покрај флексибилниот ентериер, новиот модел импресионираше со удобноста на просторот, панорамскиот стаклен покрив и иновациите како што се контролата на брзината базирана на радар и предупредувањето за можем фронтален судир.
2015 – Opel Astra K: квантен скок
Astra K беше базирана на сосема нова архитектура на лесно возило, напојувана исклучиво од ултрамодерни мотори и овозможуваше извонредна поврзаност, на пр. преку интеграција со паметни телефони. Astra, исто така, ја продолжи традицијата на Opel за воведување карактеристики претходно познати само од повисоките сегменти во компактниот сегмент. Сето ова резултираше со „Златниот управувач“ за 2015 година.
2017 – Opel Ampera-e: Шампион во електричниот опсег
Opel Ampera-e се истакнува од конкуренцијата со забрзувањето слично на спортски автомобил и убедливо најдолгиот електричен опсег во својот сегмент. Со едно полнење на литиум-јонската батерија од 60 kWh може да се помине растојание до 520 километри во согласност со Новиот европски циклус на возење (NEDC). А Opel Ampera-e импресионира и кога е тестирана приближно до профилот на брзина дефиниран во циклусот на возење WLTP3 (Светска хармонизирана постапка за тестирање на лесни возила) (скратена постапка за тестирање). Врз основа на овој тест за развој, инженерите проценуваат комбиниран WLTP опсег до 380 километри. Ampera-e забрзува од 0 до 50 km/h за само 3,2 секунди. Понатаму, Ampera-e, долга 4,16 метри, нуди и многу простор за до пет патници плус багажен простор до 381 литар (1.274 литри кога седиштата се склопени).
2020 – Opel Corsa-e: електрифициран бестселер
Со шестата генерација на Corsa, најпродаваниот мал автомобил стана електричен. Благодарение на батеријата од 50 kWh, Corsa-e може да помине до 353 километри со едно полнење (според WLTP циклусот) и затоа е погодна за секојдневна употреба. Има простор за до пет патници, а почетната верзија веќе има бројни високотехнолошки системи за помош.
2021 –Opel Mokka-e: смела, елегантна, неконвенционална и без емисии
По Opel Corsa-e следува Opel Mokka-e како добитник на „Златен управувач“. Со лицето на брендот Opel Vizor однадвор и целосно дигиталниот Pure Panel одвнатре, смелиот и елегантан SUV веднаш импресионира. Покрај тоа, како електрична Mokka-e, има опсег до 338 километри (според WLTP3) без емисии и без запирање за полнење.
2022 – Opel Astra L: впечатлив дизајн со технологии на иднината
Opel Astra постигна двојно-тројно освојување на „Златниот управувач 2022“. Тековната генерација на Astra е трета по ред што ја добива престижната награда. Во исто време, Opel ја освои наградата трета година по ред. Дизајнот на Astra и Astra Sports Tourer е смел и елегантен, од Opel Vizor однадвор до целосно дигиталниот Pure Panel во кабината. Потоа, тука се и врвните технологии што го прават возењето побезбедно и попријатно. Покрај тоа, погонските склопови на најновата генерација на Astra се соодветни за иднината. Најпродаваниот компактен автомобил на Opel е достапен во бројни електрифицирани верзии, како plug-in хибрид или хибрид со 48V технологија, како и целосно електричена.
2024 – Opel Grandland: електрифициран врвен SUV со иновативни технологии
Минатата година, Opel Grandland ја освои наградата „Златен управувач“. Најновата генерација на Grandland е првиот модел на Opel базиран на платформата BEV STLA Medium. Врвниот SUV е електрифициран во секоја верзија и, благодарение на новата архитектура, овозможува капацитет на батерија од 97 kWh и без емисии до 694 километри (WLTP). Покрај тоа, тоа е првиот Opel со 3D Vizor, вклучувајќи осветлен Bliz на Opel напред и континуирано осветлен натпис OPEL на задниот дел. Карактеристиките за безбедност и удобност, како што се адаптивното Intelli-Lux HD светло со повеќе од 50.000 LED елементи, практичната, проѕирна pixel кутија во централната конзола и стандардните Intelli-Seats со централна вдлабнатина, го носат на повисоко ниво.
2025 – Новата Opel Mokka GSE: најбрзиот целосно електричен сериски модел на Opel
Opel Mokka GSE е најновото дополнување во кругот „Златен управувач“. Со своите перформанси и дизајн, буквално внесува чувство на рели на патот. Новиот спортски автомобил од серијата GSE со 207 kW (281 КС) е базиран на прототипот за моторспорт Opel Mokka GSE Rally. Со моментален вртежен момент од 345 Nm, тој е исто толку бескомпромисен како и неговиот моторспорт колега. Mokka GSE забрзува од 0 до 100 km/h за само 5,9 секунди, а со максимална брзина од 200 km/h, тој е најбрзиот целосно електричен сериски модел на Opel досега.
Статијата е прочитана 29 пати.































