„Кромберг и Шуберт Македонија“ го шири производството во земјава и во регионот
Најголемиот работодавач во државата, компанијата „Кромберг и Шуберт Македонија“ успешно се справуваше со последиците од пандемијата и другите последователни кризи, па продолжи да ја шири дејноста отворајќи нов погон во Илинден во Скопје, не намалувајќи го темпото на работа во веќе постоечките погони во Битола и Крушевац, Србија. Истовремено има постојано отворени конкурси за нови вработувања и тоа пред сѐ, поради иселувањето од државата, како и заради зголемување на работниот обем
МАРИЛИ: И покрај пандемијата и актуелните кризи, сепак, „Кромберг и Шуберт Македонија“ продолжува да го шири своето производство во земјава и во регионот. Кажете ни повеќе за новите погони во Скопје, односно што ќе се произведува и колку вработени ќе има во нив?
КШМК-Бт: Поминавме навистина неколку тешки и неизвесни години, при што секоја година се соочувавме со некоја нова криза. Најпрво во 2019 година започна кризата со недостиг на материјали и микрочипови, во 2020 година се појави пандемијата на КОВИД-19 што траеше во текот на цела 2021 година заедно со кризата со недостиг на материјали и сега во 2022 година дополнително војната во Украина и енергетската криза. Со многу напори, способност за приспособување, посветеност и слога успеавме да ги надминеме или, подобро речено, да најдеме модел да функционираме во новонастанатите услови.
Така, моментално во Битола имаме 5.300 вработени. Работиме на имплементацијата на новиот проект што ќе донесе и нови вработувања.
Моментално во Илинден имаме 750 вработени, тоа ни е нова браунфилд инвестиција што ја реализиравме поради потребата да се релоцираат проекти од Украина. Дополнително, во текот на 2023 година во Скопје, во Бунарџик, ќе градиме и нова фабрика во која ќе се воспостави инженерски центар за развој и иновации. Во Крушевац имаме 2.000 вработени.
Сите три фабрики се различни и посебни, специфични, сите се наоѓаат во различна фаза од развојот и на сите им се потребни различен тип внимание и поддршка. Во Битола работиме за Мерцедес, комбињата Вито, В класа и Спринтер, како и за Ауди, моделот А4. Во Илинден, во Скопје, работиме за БМВ, моделот Х1. Во Крушевац, во Србија, пак, произведуваме за Шкода и за Порше. На сите локации го произведуваме целиот кабел и директно извезуваме до клиентите за европскиот пазар на возила во Германија и во Шпанија.
МАРИЛИ: Компанијата има производни погони во два града во Македонија, како и во Крушевац, Србија. По што се разликуваат тие, дали секаде се произведуваат исти производи и колку успешно ги пренесувате искуствата од една фабрика во друга?